SUPERHOT - pierwsze wrażenia z wersji beta


SUPERHOT to strzelanka z elementami logicznymi stworzona przez łódzkie studio Blue Brick. Tytuł ten został stworzony na potrzeby konkursu 7DFPS. Stworzenie go zajęło twórcom tydzień i do uruchomienia pierwotnej gry wystarczyła tylko przeglądarka internetowa.

Zadaniem gracza jest wyeliminowanie wszystkich przeciwników w pomieszczeniach o minimalistycznej szacie graficznej, która swoim dizajnem przypomina klimatyczne lata PRLu. Akcja gry nie jest typową strzelanką, w której wyłącznie strzelamy do przeciwników. W grze wykorzystujemy upływający czas, który tylko płynie, kiedy poruszamy się naszą postacią. Gdy nie wykonujemy żadnych ruchów czas zwalnia i prawie się zatrzymuje. Rozgrywka polega na umiejętnym wykorzystaniu zwolnienia czasu i obliczeniu trajektorii kul, by ich uniknąć. Walka z przeciwnikami przypomina trochę taktyczną, turową  walkę z gry Ronin Tomasza Wacławka. 
Grafika jak już wspomniałem wcześniej, jest minimalistyczna w kolorach  szarości. Jedynie przeciwnicy są w żywszym czerwonym kolorze. Menu gry przypomina dobrze znany starszym graczom system DOS na komputery PC. 
Sama mechanika rozgrywki i pierwsze levele wydają się dość proste, ale czym dalej w las, tym bardziej trzeba się na kombinować, by ubić przeciwników i samemu nie być trafionym. Prosta mechaniki gry daje dużo satysfakcji i przyjemności w przechodzeniu do klejonych poziomów.  

Komentarze