Endless Legend

Witam wszystkich serdecznie w świecie Endless Legend. W strategi turowej w krainie fantasy stworzonej przez studio Amplitude, które ma na swoim koncie udane Endless Space Zapraszam do krainy Auriga pełnej magii i mitycznych stworów. 

 

Historia

Kolejny świt, kolejny dzień zmagań o przetrwanie. Auriga to niegościnny świat o surowym klimacie. W powietrzu czuć nadciągający kataklizm. Ostatnia zima należała do najdłuższych i najgorszych w historii. Twoja planeta ulega zmianie, a Ty musisz zmienić się wraz z nią.
Posiadasz miasto, lojalnych podanych i kilka oddziałów piechoty z mocarnym bohaterem na czele. Twoja siła i magia utrzymają ich przy życiu, ale poza tym nic nie jest pewne... To czy Twoja cywilizacja przetrwa zależy wyłącznie od Ciebie!
Mam wiele form. Ciepło i zieleń, chłód i szarość... Zniszczona i umierająca. Teraz znów żyję, jednak obawiam się, iż moje nowe dzieci naśladują przodków. Jedne roszczą sobie prawa do gór i lasów, inne budują fortece na równinach. Rodzi się w nich nieufność, szykują się do wojny... A jednak kocham je, jak tylko matka potrafi. I boję się o nie. Wyczuwam nadchodzące zmiany. Modlę się, by moje dzieci przetrzymały tę burzę, gdyż nic nie jest wieczne, a pewnego dnia będą musiały przetrwać beze mnie.- Auriga 
Źródło tekstu - http://endlesslegend.pl/#top



Początek

O Endless Legend pierwszy raz usłyszałem w sierpniu 2013 roku. Miała być to strategia turowa w świecie fantasy francuskiego studia Amplitude. Tytuł ten po jakimś czasie zginął w tłumie innych gier. Brak szumnej kampanii marketingowej spowodował, że o grze praktycznie zapomniałem. 
W lipcu 2014 gra dała ponownie o sobie znać. Jak dobrze orientuje się, jakoś w tym okresie czasowym rozpoczęły się beta testy i w dziennikarskie łapska wpadła wczesna wersja tej gry. Kilka miesięcy później 18 września gra ma swoją światową premierę.


Tworzymy nową grę

Muszę się przyznać, że ogrom opcji przy wyborze nowej gry na początku trochę mnie przeraził. Dawno nie miałem do czynienia z grą tego typu i trochę się pogubiłem. Ok, może trochę przesadziłem, ale naprawdę twórcy oddali nam sporo opcji przy tworzeniu nowego świata. I tak, mamy do wyboru: 
Ilość wrogich imperiów od 2 do 8.
Poziom trudności skalowany chyba do wszystkich poziomów graczy. Mamy tu, aż do wyboru 7 poziomów. Nowicjusz, łatwy, normalny, trudny, poważny, niemożliwy i nieskończony.  
Prędkość gry - normalna, szybka, wolna i nieskończona. 
Rozmiar świata - mały, normalny, duży, ogromny i losowy. 
Kształt świata - Pangea, duża Pangea, 2 lub 4 kontynenty, wiele kontynentów, ogromne wyspy, wyspy itp. 
Kształt kontynentów -  regularny, nieregularny,  chaotyczny, losowy i użytkownika.
Klimat - umiarkowany, arktyczny, tundra, jałowy, pustynny i losowy. 
Krajobraz - przeciętny, płaski pagórkowaty, górzysty, losowy i użytkownika.
Poziom trudności świata - łatwy, normalny, trudny i użytkownika. 
Jak sami widzicie jest tego sporo, a mamy jeszcze ustawienia zaawansowane, którymi szczerze mówiąc jeszcze się nie bawiłem. 

Oczywiście mamy jeszcze do wyboru frakcję, którą będziemy grać. Do wyboru mamy  8 ras - Dzikołazy, Spaczeni Lordowie, Podziemni, Nekrofagi, Magowie Szału, Wędrowne Klany, Drakkeny i Kultystów. 




Post użytkownika Gry - Fan Games.


Frakcje


  • Nekrofagi
    Frakcja zorganizowana w roju, żerująca na innych rasach, by zaszczepiać w nich swoją zarazę, a następnie przekształcać się - nekrofagi to padlinożercy, których nie da się łatwo wyeliminować. Są wiecznie nienasycone i zawsze wrogie wobec innych, postrzegane przez pozostałe rasy jako plaga.
  • Drakkeny
    Smokowce i smoki należące do narodu Drakkenów to prastara i dumna rasa, która ceni sobie nade wszystko wiedzę, tradycję oraz mądrość. Mimo że są nieliczne, to nadzwyczaj potężne stworzenia, jednak zamiast toczyć wojny, wolą nawiązywać przyjazne relacje i wymieniać się wiedzą. Historie frakcji, starożytne artefakty i ruiny przedstawiają dla nich największą wartość, zaś bogactwa, potencjał militarny i zaawansowane technologie są w ich oczach mało istotne.
  • Spaczeni Lordowie
    Frakcja rycerzy i konstruktorów miast, istnieją wyłącznie pod postacią duchów spowitych pancerzami swoich zbroi. To szlachetni wojownicy odziani w lśniące zbroje prawości i wzniosłych ideałów, mimo że stali się już niematerialni i utracili wiele ze swojego człowieczeństwa.
  • Magowie Szału
    Główna siła tych czarnoksiężników ma swoje źródło w ich gniewie. Po latach straszliwych cierpień i dojmującego głodu, odkryli w sobie moce, które pozwoliły im przetrwać, a oparte na magii Pyłu, udręce i wściekłości.
  • Wędrowne Klany
    To handlowcy, odkrywcy i poszukiwacze przygód. Wędrowne Klany są koczownikami, a ich zamiary mają zawsze podłoże materialne. Klany te przemierzają Aurigę na grzbietach swoich wielkich zwierząt, szerząc handel i twarde negocjacje w najdalszych zakątkach świata.
  • Podziemni
    Źródła tego narodu nie są znane nawet samym Podziemnym. Ich historia, jak uczą własne dzieci, ma swoje początki w wielkiej metalowej osadzie, położonej pod powierzchnią Aurigi. Z natury konserwatywni i ostrożni, Podziemni mają ograniczony krąg sojuszników wśród pozostałych ludów planety.
  • Dzikołazy
    Frakcja rzemieślników i budowniczych, którzy łączą ze sobą skały i drzewa, aby mogły z nich powstać wspaniałe, żywe monumenty. Ich więzy z Pyłem są bardzo silne i niebezpieczne, a pod jego wpływem mogą wpadać we wściekłą furię.
Źródło tekstu - http://endlesslegend.pl/#o-grze

Post użytkownika Gry - Fan Games.


Budowa i rozwój miasta

To chyba moja ulubiona część gry. Patrzeć jak mała wioska przeradza się w ogromną metropolię dzięki dobremu zarządzaniu raduje moje serce i duszę. 
Na samym początku gry 

Komentarze